Chat Box


Rabu, April 08, 2009

My Gadgets

hahahaha....bila nak ceritakan pasal gadjet yang aku ada sekarang ni sebenarnya tak lah banyak sangat....heheheheh, gadjet yang aku ada ni pun sebenarnya yang biasa je...hahahahaha, tak macam sesetengah orang tu ada banyak gadjet yang dimiliki.....antaranya PS3,dekstop,PSP,Xbox 360,PS2,iPod dan sebagainya....aku dengar pun naik jeles....hahahahah...

ok,nilah gajet yang aku mikili sekrang ni.....


  • handphone nokia 2600
  • handphone nokia N73 ME
  • handphone nokia 6101
  • laptop ACER ASPIRE model 4530
  • Pendrive Kingston uDrive 8Gb
  • miniSD 2Gb
  • miniSD 1Gb



hahahaah....sebenarnya hanya 4 senarai diatas tu je yang sebenar-benarnya gadjet.....hahahahha, yang lain tu sahaja nak banyakkan list...tu pun masih pendek lagi...huhuhuhuh....takpe, nanti kalau aku dah ada duit sendiri, aku akan beli apa yang patut....hahahahaha....




nilah handphone nokia model 2600 aku...hehehhehe..



handphone ni aku guna sejak dari 2005 lagi,sekrang ni dah 2009...maknanya aku dah bersama-sama denagn hanphone ni selama hampir 4 tahun....hebat...hahahahah...walaupun dah lama tapi handphone ni masih lagi berfungsi dengan baik...walaupun ada jugalah prob yang tiba2 je datang...hahahahaha...sebenarnya sebelum handphone,aku gunakan handphone samsung tapi hilang masa kat tinggal kat asrama untuk beberapa hari...huhuhuuhuhu...jadi bapaku pun belikanlah penganti untuk aku iaitu handphone ni...hehehehe......handphone nilah aku gunakan untuk bersms dan calll sesama kawan2ku...akus ayang sangat handphone ni sampai aku tukar cover handphone kepada cover corak naga...hahahaha....napa naga??sebab aku kan kalau ikut kalender cina aku ni dilahirkan pada tahaun dragon(naga)....hehehehe.....memang banyak kenagan aku dengan handphone ni.....pernah pecah skrin tapi skrin luaran jelah,yang skrin cover tu....nasib boleh tukar....hehehehe......sekarang ni aku gunakan sim maxis dalam handphone ni,sebelum ni sim celcom....hahahha...jadi???sim celcom tu kat mana dah???hahahahah....ada kat satu handphone aku lagi...heheheheh......sebenarnya aku guna dua no. iaitu celcom dan maxis...nak no. nya???boleh.......... dail je 999, kalau terdesak nak jumpa aku...hahahaha....







yang ni pula adalah handphone aku yang kedua...N73 ME, hehehehe...cantik tak???hahahahaha.....memang aku minat handphone ni sebab soundnya yang kuat, tambah lagi lebih mementingkan music dan resolusi kamera pun tak kurang hebatnya...hehehehe, aku beli handphone ni masa akhir bulan 12 pada tahun 2007, tu pun aku kumpul duit untuk dapatkan handphone ni...hehehehe...masa tu memang laku handphone ni.....sebab nya sound nya yang kuat....hehehe...tapi sekarang dah dianggap biasa sudah......begitulah dunia teknologi bila ada barang yang lebih canggih,barang sebelumnya akan susut nilai...hahahaha.....aku pegang handphone ni hampir lebih setahun sudah dan inilah handphone yang aku guna untuk menangkap gambar, dengar lagu dan menonton video....lagi satu untuk melayari internet secara free....hahahahahahah...ni lah handphone yang aku guna untuk masuk kat wapsite sabahwap, selepast tu wapsite sandakanwap....hehehehe...handphone nilah yang buat aku hampir ketagih denagn chating ni...hahahahahah......namun,kata orang, bukan semua tu akan berkekalan, handphone yang aku amat sayang ni akhirnya ada juga simptom-simptom nak "sakit"...huhuhuhuuh....akhirnya pada bulan 3 tahun ni....tiba2 pula handphone aku ni tak hidup lepas aku buat update firmware....tak pasal2 aku repair kat kedai.....sekrang ni masi lagi dirawat kat "hospital handphone" buat masa sekarang ni,sebabnya 'penyakit" nya dialami terlalu "unik" sebab kalau handphone sejenisnya pun ni...dalam masa 2 minggu pun dah ok,tapi sampai sekarang "doktor handphone" tu pun susah nak rawat...hahahahah....mungkin kena virus kot...huhuhuhu...biasalah kalau guna handphone symbian ni,memang laku sangat diserang virus, sma macam windows juga ni....senang sangat kena virus....disebabkan ketiadaan tempat untuk sim celcom yang selama ini menjadi "perumah" kepada N73 Me ni...maka, terpaksalah aku meminjam handphone adkku yang dah nak rosak...




nilah yang aku guna sekarang ni yang menjadi "perumah" kepada sim celcom aku ni...hahahaha...
nasib jelah aku tak tunjukkkan muka sebenar ni hnadphine sebab handphone adkku ni pun memang nak rosak dah....skrin tiada backlight dan tempat pembukanya nya pun nak tercabut....tapi nasiblah masih brefungsi walaupu ada kerosakan yang teruk pada fizikla nya...hahahhaha...sebabnya aku guna handphone sebab sebagao penganti dan juga untuk simpan sim celcom aku tu...kalau tak....mungkin ada orang yang mengamuk kalau dicall tida orang sambut terutama ibuku...hahahha....takpe,ni untuk sementara je.....kemungkinan aku akan membeli 6120 classic pula selepas ni...hehehehe....tu pun lepas aku kumpul duit selama 4 bulan...barulah aku dapat handphone tu.....








gadjet yang lagi satu ni adalah laptop acer aspire 4530....sama macam c fareast pakai juga...hahahaha......sebenarnya laptop ni pun bapaku yang belikan masa bulan 8 2008, bapaku yang pilihkan laptop ni walaupun sebenarnya kalau aku yang pilih mungkin lebih dari laptop ni sekrang...hahahahah...tapi sekurang-kurangnya aku bersyukur jugalh sebab dibelikan laptop ni..laptop nilah aku gunakan untuk pengajian ku kat OUM dan juga untuk bermain game...hehehehe......nak laptp ni jugalah tempat aku download macam2 lagu,video dan sebagainya.....laptop ni jugalah yang aku jadikan server untuk test script2 laman web kat dalam laptop ni...hahahahaha...laptop ni jugalah yang aku guna untuk menaip dalam blog ni...hahahahha....laptop ni jugalah aku gunakan untuk memcari artikel2 untuk aku baca....memang banyaklah kegunaan laptop ni....memang aku sayang jugalah laptop aku ni walaupun kadang2 aku ada sedikit bengang bila lambat nak loading(sebab kurang ram), ram yang ada pun 1Gb jak...huhuhuhu....mana cukup dengan aku sebab aku ni ska buka banyak2 aplikasi macam media player,guna antivirus lagi,buka firefox..macam2 lah....so, mungkin buat masa sekarang ni aku tak dapat nak upgrade laptop ni,sebenarnya aku nak upgrade laptop ni guna 4gb dan mau tukat hard disk nya ke 320Gb...tapi kena ditangguhkan dulu sebab belum ada bajet yang mencukupi...hehehehe......nak minta duit denagn bapa????malu pula.....bagsu aku sendiri yang usahakan untuk kumpul duit dari hanya tau minta jak dengan bapa.....aku ni tak suka nak minta apa2 kalau aku tiada buat apa2...melainkan jika aku kena suruh itu kah,buat ini kah....mesti ada ganjaran tu...hahahahahaha....siapa yang tak mau kan....so, inilah gadjet yang aku miliki buat nasa sekarang ni...heheheheh...mungkin pada masa depan aku cadang nka beli port MP3 dan PSP....dalam rancangan lah....tu pun kalau bajet cukup...hahahaha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan